Trabzon Projeleri

Amaç ve Kapsam

Amaç ve Kapsam

Etkinliğin amacı, Türkiye’deki üniversitelerin eğitim fakültelerinde fen bilgisi eğitimi alanında lisansüstü eğitim alan öğrencilerin bilimsel makale yazma konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmektir.

Etkinliğin katılımcılara sağlayacağı katkılar aşağıda sunulmuştur;

•Katılımcılar makalelerini hazırlarken yararlanabilecekleri veri tabanları hakkında bilgi sahibi olacaklar bu veri tabanlarının nasıl kullanılacağı, literatür taraması yapılırken nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda bilgi ve beceri geliştireceklerdir.

•Katılımcılar makale türleri ve dergi indexleri, makaleleri için uygun dergiyi bulma süreci ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır. Katılımcılar SSCI, SCI- expanded, e-SCI, AHCI, Q1, Q2, gibi gösterimlerin onlara ne anlam ifade edeceğini kavrayacaklardır.

•Katılımcılar bir makale hazırlanırken hangi başlıklara yer verildiği ve bu başlıkların her birinin içeriklerinin oluşturulması noktasında nelere dikkat edilmesi gerektiği ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır.

•Katılımcılar makalelerin red edilmesinde etkili olan nedenlerle ilgili bilgi sahibi olacaklardır.

•Katılımcılar özgün makale konusu belirleme noktasında nelere dikkat etmeleri gerektiği konusunda bakış açılarını geliştireceklerdir.

•Katılımcılar atölye çalışmaları ile “Başlık, Özet, Anahtar Kelimeler, Giriş-Yöntem ve Kaynakça” başlıkları altında grup olarak bir taslak makale konusu belirleme, makalede her bir başlık altında sunulacak bilgilerin neleri içermesi gerektiğini öğreneceklerdir. Katılımcılar özgün bir makale konusu bularak kendilerine verilen başlıklarda uygulama yapma imkânı elde edeceklerdir. Katılımcılar gruplar halinde hazırlamış oldukları makale taslağını projenin 3. günü son 3 derste sunma imkânı elde edeceklerdir. Katılımcılar makmakaleler yapılan eleştiriler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bakış açılarını geliştireceklerdir.

•Katılımcılar makale yazımında teknoloji kullanımı I ve II başlıklı derslerde öncelikle Microsoft Office programlarından Word’un etkili kullanımı ile ilgili bilgi elde edeceklerdir. Ayrıca katılımcılar web 2.0 araçlarından smartdraw ve canva programları hakkında bilgi sahibi

olacak, atölye çalışmalarında bu programları kendi makale

çalışmalarında yöntem, giriş gibi başlıklarının görsellerle

desteklenmesi noktasında nasıl kullanmaları gerektiği ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır.

•Katılımcılar bir makalede bulgular bölümünün sunumunda nelere dikkat edilmesi gerektiği ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır. Katılımcılar ayrıca “Tartışma, Sonuç ve Öneri” başlıklarının yazımında nelere dikkat edilmesi gerektiği ile ilgili bilgi ve beceri kazanacaklardır.

•Katılımcılar makalelerin intihal benzerlik kontrolünün nasıl

yapılacağı ve makale yazım sürecinde uyulması gereken etik ilkelerle ilgili bilgi ve beceri sahibi olacaklardır.

•Katılımcılar makalelerin sisteme yüklenmesi, gönderilmesi ve takip sürecinde atmaları gereken adımlarla ilgili bilgi sahibi olacaklardır.

•Düzenlenecek etkinliğin aynı zamanda lisansüstü öğrencilerin yüksek lisans ve doktora öğrenimlerinden mezun olmaları için gerekli yayın şartlarını sağlamalarına olumlu yönde katkıda bulunacağı söylenebilir.

 

5-7 Şubat 2024 tarihlerinde çevrimiçi gerçekleştirilecek projeye ülkemizin 7 farklı bölgesinden 20 katılımcı seçilecektir. Projeye katılımcıların seçiminde trabzonprojeleri.trabzon.edu.tr uzantılı adresten yapılacak başvurular dikkate alınacaktır.

Menüyü Kapat